Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wil de mensheid bedrogen worden? Je zou het haast zeggen nu we dag aan dag om de oren worden geslagen met waarschuwingen tegen nepnieuws. Wij zouden ons massaal om de tuin laten leiden door geraffineerde fantasten, die bots, facebookpagina?s en zelfs de traditionele media gebruiken om ons om de tuin te leiden. En iedereen is een willig slachtoffer. Behalve de reeds gewaarschuwde mensen die hun zorgen met u delen. Of zijn zij zélf de verspreiders van nepnieuws?Dit boek biedt helderheid. Han van der Horst laat zien hoe nepnieuws al zo oud is als de mensheid. Wie het maken en maakten en waarom ze dat doen. En dat menig groot held uit de wereldgeschiedenis een knap fabrikant van nepinformatie was. En hoe alles kon culmineren in de vloedgolf waarmee de mensheid zich nu geconfronteerd ziet. Van der Horst legt hun methodes en technieken bloot. Hij onthult hun streken en doet dat op zijn onnavolgbare wijze met veelzeggende details als ankerpunten in een glashelder en meeslepend betoog. Han van der Horst (1949) is historicus, docent en columnist. Hij studeerde aan de Universiteit van Amsterdam. Hij maakte naam met tal van boeken over de Nederlandse geschiedenis. Bron : http://www.bol.com
nieuwsberichtgeving --- Mass communications --- Fake news --- Journalistiek --- Media --- Nieuwsgaring --- 690 Media, mediarecht --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
De burgermedia zijn in volle opmars. In de globaliserende wereld zijn ze een overweldigend fenomeen, in eigen land veroveren ze een interessante en vernieuwende niche in het medialandschap. Ook het debat rond burgermedia en mainstream media verkent nieuwe horizonten. Nico Carpentier legt uit waarom een democratische samenleving en participatie de drijvende krachten vormen achter de burgermedia; Bart Cammaerts voert ons door de spetterende maar soms ook wat duistere werkelijkheid van de blogosfeer. Wie zijn die burgermedia bij ons? Spraakmakende realisaties zoals Indymedia.be, Kunstencentrum Vooruit en Radio Centraal doen het verhaal van hun ontstaan en hun ontplooiing. Enkele eminente waarnemers uit de journalistieke wereld waarschuwen tegen de voetangels van de burgerjournalistiek. Walter Zinzen wijst op de gevaren van de vrijblijvende burgerjournalistiek; Pol Deltour schetst de uitdagingen voor de mainstream media en pleit voor behoud van de professionaliteit in alle lagen van de journalistiek; Walter Pauli ten slotte ziet kansen voor een groeiende democratisering over het hele medialandschap
burgermedia --- Burgerjournalistiek. --- Burgermedia. --- Internet ( computernetwerken ). --- Massamedia. --- Weblogs. --- burgerparticipatie --- massamedia --- perswetenschappen --- Journalism --- Mass communications --- Massacommunicatie --- Massamedia --- Media --- Pers --- Televisie --- Alternatieven --- 690 Media, mediarecht --- 07-05 --- 07 --- 323.32 --- 092.2 --- mainstream media --- webblogs --- journalistiek --- S20090125.JPG --- media --- participatie, maatschappelijke --- journalisten --- pers --- burgers --- 384 --- 301.17 --- Perswezen --- Alternatief --- Onderzoek --- Geweld
Choose an application
In de "reclamejongens" legt Bruno Vanspauwen uit hoe de reclame- en marketingwereld jarenlang werden verguisd, maar nu ook hun ingang vinden in andere sectoren zoals media en politiek.
Reclame. --- reclame --- commercials [oral or performed works] --- Advertising. Public relations --- reclameboodschappen --- Reclame --- 159.98*2 --- #SBIB:309H252 --- #SBIB:309H2800 --- #A0306A --- 690 Media, mediarecht --- 369.4 --- media --- politiek --- 659.1 --- Media (Communicatiemedia) --- reclamecampagnes --- reclamepsychologie --- reclame, bureaus --- reclame, effectiviteit --- public relations --- 159.98*2 Publiciteit. Business psychologie. --- Publiciteit. Business psychologie. --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Reclame: algemene werken --- Publiciteit, reclame, adverteren --- 384 --- 32 --- 659 --- Publiciteit. Business psychologie --- Media --- Politiek --- Praktijk --- Reclame-praktijk --- Provincie West-Vlaanderen --- Maatschappij --- Film
Choose an application
dit boek hoort een gelijknamige CD-rom : vragen aan de balie !!!
Journalism --- Sociology of culture --- #SBIB:309H1016 --- #A0303A --- 690 Media, mediarecht --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- media --- journalistiek --- België --- 090.1 --- democratie --- massamedia --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele middelen in België --- 32 --- 384 --- Contains audio-visual material --- Media --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Perswezen --- E-books --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Uitgangspunt van dit boek is een kritische analyse van de media. Men gaat op zoek naar de mechanismen die mediawerkers verhinderen om goed hun werk te kunnen doen. Niemand minder dan de betrokkenen zelf kunnen verhalen van onrecht en uitsluiting vertellen. Dit wordt gestaafd met heel wat praktijkvoorbeelden. Ook het methodisch aspect komt aan bod: Hoe een reportage maken? Hoe een verhaal vertellen ? Het technologisch aspect wordt uitgediept en tot slot wordt er ingegaan op de uitdaging: be the media.
nieuwe media --- media-educatie --- Audiovisual methods --- Journalism --- persberichten --- reportages --- Critique sociale --- Jeugd --- Jeunesse --- Maatschappijkritiek --- Media --- Médias --- Jongeren en media --- Maatschappij en media --- #SBIB:309H1010 --- #SBIB:309H300 --- Antiglobalisme --- 690 Media, mediarecht --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- media --- 090 --- audiovisueel materiaal in het sociaal-cultureel werk --- computers in het sociaal-cultureel werk --- sociale actie --- beeldvorming --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek) --- De communicator: algemene werken (theorieën, functie van de communicator,...) --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- 374 --- 384 --- 361.55 --- technologie
Choose an application
52 p.
mediakunde --- openbare omroep --- Audiovisual methods --- media --- marktanalyse --- Mass communications --- Mass media --- Moral and ethical aspects --- Philosophy --- Mass media criticism --- Media --- Macht --- Media-effecten --- Economie --- 690 Media, mediarecht --- BPB0906 --- Marché libre --- Média --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- otvoreno tržište --- freier Devisenmarkt --- свободен валутен пазар --- treg i hapur --- suq miftuħ --- отворен пазар --- mercado libre --- mercado livre --- frit marked --- open market --- mercato libero --- volný trh --- voľný trh --- öppen marknad --- brīvais tirgus --- atviroji rinka --- prosti trg --- отворено тржиште --- vabaturg --- ελεύθερη αγορά --- vrije markt --- piață deschisă --- vapaat markkinat --- szabadpiac --- rynek walutowy wolny --- mercato parallelo --- mercato libero dei cambi --- mercato libero delle divise --- Media-effect --- margadh oscailte --- Marché libre
Choose an application
INFORMATIERECHT - Privacy & Op welk nieuws heeft het publiek recht? De relatie tussen de derde en de vierde macht informatieplicht & Goed nieuws? Onafhankelijke redacties en professionele journalisten als waarborg voor kwaliteitsmedia mediahuis journalist & Kwaliteitsnormen en toezicht in de media Vlaams mediadecreet openbare omroep toezicht inzake mediabeleid: Vlaamse Regulator voor de Media & Journalistiek ethiek en alternatieve geschillenbeslechting: de Raad voor de Journalistiek & Het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer als waakhond van de "mediacratie" privacy expressievrijheid
vrijheid van meningsuiting --- kwaliteitsbewaking --- Law --- redacties --- publieksvoorlichting --- journalistieke deontologie --- mediarecht --- Journalism --- Belgium --- media --- information --- democratie --- 690 Media, mediarecht --- 351.751 <493> --- 351.751 <493> Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--België --- Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--België --- informatie --- Ebooks --- E-books --- Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--België
Choose an application
Political philosophy. Social philosophy --- journalistiek proza (genre) --- Journalism --- maatschappijkritiek --- massamedia --- #SBIB:309H1015 --- #SBIB:309H302 --- #SBIB:323H510 --- C8 --- binnenlandse politiek --- politieke cultuur --- 659 --- 316.774 --- 32.019.5 --- #A0004A --- 690 Media, mediarecht --- 200 Politiek --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- #KVHA:Emocratie --- 141.7 --- 07 --- 092 --- Media --- 304 --- 384 --- Media: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (incl. privacy) --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,... --- Belgische politieke cultuur en processen --- Ideologie en politiek --- Politieke filosofie. Sociale filosofie --- Perswetenschappen --- Journalistiek - Pers --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,.. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,
Choose an application
De fluisteraars biedt de lezer een kijkje in de keuken van nationale en internationale spin doctors. Wat deed Noël Slangen, speciaal adviseur van premier Verhofstadt, eigenlijk? Waarom haalden ze bij de sp.a een reclameman als voorzitter? Wat verwacht men van de reclamejongen? Kan men politici verkopen als producten? Waarom niet eigenlijk. Propaganda was sinds de nazi's taboe bij democratische partijen. Reclame klinkt democratischer, en sin is slechts een eufemisme voor propaganda. Zowel politici, bedrijven als staten letten meer dan ooit op communicatie. Militaire wereld, bedrijfswereld en politieke wereld delen dezelfde technieken.
Advertising. Public relations --- Belgique ; politique --- België ; politiek --- Media --- Médias --- België ; politiek ; 1990 --- -Politiek en media --- Politieke propaganda --- 32 --- 316.773.35 --- #SBIB:309H271 --- #SBIB:323H510 --- 200 Politiek --- 098 Bedrijfskunde --- 690 Media, mediarecht --- 007 communicatie --- 654 media --- 329 politieke partijen --- 316.62 sociaal gedrag --- media --- politiek --- België --- 332 --- Public relations: politiek: voorlichting --- S2007530.JPG --- Politiek. Staatskunde. Staatswetenschappen --(algemeen) --- Persuasieve, overtuigende boodschap. Reclame--(communicatiesociologie) --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Belgische politieke cultuur en processen --- Belgische politiek --- 316.773.35 Persuasieve, overtuigende boodschap. Reclame--(communicatiesociologie) --- 32 Politiek. Staatskunde. Staatswetenschappen --(algemeen) --- 32 Politics --- Politics
Choose an application
politiek beleid --- Press and politics --- Belgium --- Politics and government --- Media: beeldvorming. --- Politiek: België. --- Journalism --- Political sociology --- België ; politiek --- Journalistiek en politiek ; België --- media --- meningsvorming --- pers --- politiek --- #SBIB:309H1814 --- #SBIB:309H271 --- #SBIB:323H510 --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Massamedia --- #KVHA:Pers --- #KVHA:Politiek --- 210 Politicologie --- 690 Media, mediarecht --- #A0405A --- Politics and the press --- Press --- Advertising, Political --- Government and the press --- 384 --- 301.17 --- 32 --- Pers: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (o.a. censuur, persvrijheid) --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Belgische politieke cultuur en processen --- Political aspects --- Media --- Perswezen --- Politiek --- Politieke theorieën --- Politieke marketing --- Politieke theorie --- Maatschappij --- Film --- Press and politics - Belgium - Congresses --- Press and politics - Congresses --- Belgium - Politics and government - 21st century
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|