Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Nepnieuws : een wereld van desinformatie
Author:
ISBN: 9789463190831 946319083X Year: 2018 Publisher: Schiedam Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wil de mensheid bedrogen worden? Je zou het haast zeggen nu we dag aan dag om de oren worden geslagen met waarschuwingen tegen nepnieuws. Wij zouden ons massaal om de tuin laten leiden door geraffineerde fantasten, die bots, facebookpagina?s en zelfs de traditionele media gebruiken om ons om de tuin te leiden. En iedereen is een willig slachtoffer. Behalve de reeds gewaarschuwde mensen die hun zorgen met u delen. Of zijn zij zélf de verspreiders van nepnieuws?Dit boek biedt helderheid. Han van der Horst laat zien hoe nepnieuws al zo oud is als de mensheid. Wie het maken en maakten en waarom ze dat doen. En dat menig groot held uit de wereldgeschiedenis een knap fabrikant van nepinformatie was. En hoe alles kon culmineren in de vloedgolf waarmee de mensheid zich nu geconfronteerd ziet. Van der Horst legt hun methodes en technieken bloot. Hij onthult hun streken en doet dat op zijn onnavolgbare wijze met veelzeggende details als ankerpunten in een glashelder en meeslepend betoog. Han van der Horst (1949) is historicus, docent en columnist. Hij studeerde aan de Universiteit van Amsterdam. Hij maakte naam met tal van boeken over de Nederlandse geschiedenis. Bron : http://www.bol.com


Book
Burgermedia : opmars, ervaringen, bedenkingen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789081286312 Year: 2008 Volume: *1 Publisher: Brussel Indymedia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De burgermedia zijn in volle opmars. In de globaliserende wereld zijn ze een overweldigend fenomeen, in eigen land veroveren ze een interessante en vernieuwende niche in het medialandschap. Ook het debat rond burgermedia en mainstream media verkent nieuwe horizonten. Nico Carpentier legt uit waarom een democratische samenleving en participatie de drijvende krachten vormen achter de burgermedia; Bart Cammaerts voert ons door de spetterende maar soms ook wat duistere werkelijkheid van de blogosfeer. Wie zijn die burgermedia bij ons? Spraakmakende realisaties zoals Indymedia.be, Kunstencentrum Vooruit en Radio Centraal doen het verhaal van hun ontstaan en hun ontplooiing. Enkele eminente waarnemers uit de journalistieke wereld waarschuwen tegen de voetangels van de burgerjournalistiek. Walter Zinzen wijst op de gevaren van de vrijblijvende burgerjournalistiek; Pol Deltour schetst de uitdagingen voor de mainstream media en pleit voor behoud van de professionaliteit in alle lagen van de journalistiek; Walter Pauli ten slotte ziet kansen voor een groeiende democratisering over het hele medialandschap


Book
De reclamejongens : over verleiding in reclame, media en politiek
Authors: ---
ISBN: 9056174665 9789056174668 Year: 2003 Publisher: Leuven Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de "reclamejongens" legt Bruno Vanspauwen uit hoe de reclame- en marketingwereld jarenlang werden verguisd, maar nu ook hun ingang vinden in andere sectoren zoals media en politiek.


Book
Tussen woord en daad.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9051303971 9789051303971 Year: 2002 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting


Book
Media activisme : don't hate the media, be the media.
Authors: --- ---
ISBN: 9064453365 9789064453366 Year: 2004 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uitgangspunt van dit boek is een kritische analyse van de media. Men gaat op zoek naar de mechanismen die mediawerkers verhinderen om goed hun werk te kunnen doen. Niemand minder dan de betrokkenen zelf kunnen verhalen van onrecht en uitsluiting vertellen. Dit wordt gestaafd met heel wat praktijkvoorbeelden. Ook het methodisch aspect komt aan bod: Hoe een reportage maken? Hoe een verhaal vertellen ? Het technologisch aspect wordt uitgediept en tot slot wordt er ingegaan op de uitdaging: be the media.


Book
Recht en media in een democratische rechtsstaat. Wie bewaakt de waakhond?
Author:
ISBN: 9789048606283 Year: 2010 Publisher: die Keure / la Charte

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

INFORMATIERECHT - Privacy & Op welk nieuws heeft het publiek recht? De relatie tussen de derde en de vierde macht informatieplicht & Goed nieuws? Onafhankelijke redacties en professionele journalisten als waarborg voor kwaliteitsmedia mediahuis journalist & Kwaliteitsnormen en toezicht in de media Vlaams mediadecreet openbare omroep toezicht inzake mediabeleid: Vlaamse Regulator voor de Media & Journalistiek ethiek en alternatieve geschillenbeslechting: de Raad voor de Journalistiek & Het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer als waakhond van de "mediacratie" privacy expressievrijheid


Book
De influisteraars : de macht van de spin doctors
Authors: ---
ISBN: 9056173790 9789056173791 Year: 2002 Publisher: Leuven Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De fluisteraars biedt de lezer een kijkje in de keuken van nationale en internationale spin doctors. Wat deed Noël Slangen, speciaal adviseur van premier Verhofstadt, eigenlijk? Waarom haalden ze bij de sp.a een reclameman als voorzitter? Wat verwacht men van de reclamejongen? Kan men politici verkopen als producten? Waarom niet eigenlijk. Propaganda was sinds de nazi's taboe bij democratische partijen. Reclame klinkt democratischer, en sin is slechts een eufemisme voor propaganda. Zowel politici, bedrijven als staten letten meer dan ooit op communicatie. Militaire wereld, bedrijfswereld en politieke wereld delen dezelfde technieken.

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by